tisdag 2 mars 2010

OS är över, men mössan är klar:)

Bättre sent är aldrig:). Har nämligen virkat en OS mössa.Knäckte koden till den rätta mönstret efter tredje försöket att virka efter ett mönster. Det bara gick inte, men till slut, plötsligt hände det....
                                                         Jag har virkad den med Toppull garnet.Eftersom mitt garn var för tunn(stickor 3,5)tog jag garnet dubbelt och virkade med virknål nr 5.50.Jag använde den här beskrivningen här nere men jag stannade på 56 maskor eftersom 64 blev som en påse:).Istället att använda fasta maskor använde jag halvstolpar för att mössa ska likna med OS mössa, om man virkar med fasta maskor då blir resultatet inte samma.Näst sista varvet har dock virkats med fasta maskor och den sista är bara avmasknings runda.Vóila!!!
OS mössa original på Helena Jonsson


4 kommentarer:

Mia Pekkala sa...

Kanonfin! Jag har virkat en Modomössa till Christer...men jag tycker att din är finare...kom inte överens med mönstret utan modifierade hej vilt....kram Mia

sille o sa...

Har tänkt också virka en modo mössa men OS kom emellan:. Har du några tips? Har fastnad i virkning....Jag är jättenöjd med den här OS mössan- blev som en copycat:)

sille o sa...

kram Sille:)

Anonym sa...

Hi, і think that i sаω you visited my site so i
cаme tο “retuгn the favor”.I am trуіng tо finԁ thingѕ to improvе my web ѕite!
I suppose іts ok to use sоme
οf your iԁeаs!!

Feel freе to ѕurf to my homeρage ... v2 Cig review